Regels

De server regels

Om de Activa Kingdoms server zo goed en eerlijk mogelijk te runnen hebben wij een aantal regels opgesteld om het voor elke speler zo aangenaam en eerlijk mogelijk te laten verlopen. De regels die wij aanhouden zijn niet erg moeilijk te begrijpen en wanneer je deze dan ook verbreekt zullen er consequenties aan hangen. Kortom hou je simpelweg gewoon aan de regels en er is niets aan de hand.

Belangrijkste regels

– Neem de regels ruim. Niet alle mogelijke acties kunnen worden vertaald naar regels. Dat betekent dus niet dat iets per definitie is toegestaan als het niet in de regels staat, ook dingen die niet in de regels staan kunnen verboden zijn omdat dat bijvoorbeeld logisch volgt uit andere regels. Twijfel of iets is toegestaan? Maak dan even een ticket aan op de Discord.

Hou het rustig en beleefd in de chat. Het maakt niet uit wie er is begonnen, probeer er altijd boven te staan en rustig te blijven. Volg de instructies van de staff op.

Je mag geen mods en resource packs die je voordeel geven (zoals XRay) gebruiken. Wil je toch een bepaalde mod gebruiken? Check artikel 1 van sectie 2 of maak een ticket aan.

Redstone machines mogen niet automatisch en niet te groot zijn, meer info hierover staat in sectie 7.

Je mag op geen enkele manier spullen meenemen naar een ander kingdom.

Niet spawnkillen, ook niet als iedereen in je kingdom het goed vindt. Het is namelijk irritant voor andere mensen.

Fly mag je alleen binnen je eigen border gebruiken, alleen om te bouwen, dus ook niet voor PvP of in onveilige regions wanneer er andere spelers in de buurt zijn.

Sectie 1. Gedrag.

> GEDRAG

Artikel 1. Behandel iedereen met respect, ook in vurige situaties zoals discussies of PvP.

Artikel 2. Schelden met mate op gameplay of in het algemeen is toegestaan (niet met moderne ziektes zoals “kanker”). Hou er wel rekening mee dat er ook jonge mensen op de server spelen. Schelden op andere mensen is niet toegestaan.

Artikel 3. Geen opmerkingen die kwetsend kunnen zijn voor andere mensen of in het algemeen niet zijn geaccepteerd.

Artikel 4. Je bent verantwoordelijk voor je eigen account.

Artikel 5. Booten / DDOS van zowel de server als personen is ten strengste verboden en levert een permanente ban en eventuele aangifte op. Dit geldt ook voor het dreigen hiermee of grapjes er over maken (ook buiten de server om) en medeplichtigheid.

> CHAT

Artikel 6. Tag alleen op Discord of Minecraft in noodgevallen.

Artikel 7. Niet spammen.

Artikel 8. Geen links sturen of reclame maken. Dit geldt ook voor privé berichten naar mensen die op de server spelen.

Artikel 9. Alleen Nederlands en Engels in de chat.

Artikel 10. De roleplay-chat mag alleen gebruikt worden voor roleplay-zaken.

> REPORTS & STRAFFEN

Artikel 11. Als je een speler wilt reporten voor het overtreden van de regels, maak dan een ticket op de Discord.

Artikel 12. Als je een staff-lid wilt reporten, stuur dan een privébericht naar Admin+.

Artikel 13. In bepaalde gevallen maak je kans op een unban. Maak een ticket aan voor meer informatie over jouw geval. Één tip: eerlijkheid duurt het langst.

Artikel 14. Ingaan op eigen warns, mutes, bans, etc. in de Minecraft en Discord chat is niet toegestaan. Dit kan je via Discord doen door een ticket te maken. Uitspraken als ‘unban …’ of ‘free …’ vallen hier ook onder. Ingaan op bans, warns en mutes van anderen is in zijn totaliteit niet toegestaan, tenzij degene zelf niet in staat is te communiceren of om hulp vraagt bij het uitleggen van zijn/haar standpunt. In dit geval kan je hier ook een ticket voor aanmaken.

> TICKETS

Tickets kan je aanmaken op de Discord onder #🔖tickets.

Artikel 15. Tickets worden alleen behandeld als je respect toont naar de staff. Zorg ook dat je redelijk blijft als je boos, verdrietig of teleurgesteld bent. Met respect bereik je het meest.

Artikel 16. In eerste instantie gaat de persoon die jou gebanned heeft over een eventuele unban. Als je het alsnog niet eens bent met de reden van de ban kan je een second opinion aanvragen van iemand van Admin+. Hiervoor wordt een apart ticket aangemaakt waar alleen jijzelf en Admin+ in kan kijken om eerlijkheid te garanderen.

Sectie 2. Minecraft gameplay.

> CLIENT & GAMEPLAY

Artikel 1. Gebruik geen mods, hacked clients of corrupte resource packs zoals XRay. Alleen Optifine, Schematica (puur voor BOUWEN) zonder AutoBuild/EasyPlace, Feather Client (zonder toegevoegde mods), Lunar Client (zonder toegevoegde mods) en BadLion Client (zonder toegevoegde mods) zijn toegestaan. Wil je toch een andere mod? Vraag dit dan na bij de staff.

Artikel 2. Geen bugs of glitches abusen. Ook het niet melden van bugs of glitches wordt gezien als abusen.
➨ Bekende bugs of glitches (die niet mogen worden geabused):
– Mensen hengelen uit provincies of safe zones.

> GRIEFEN

Artikel 3. Het slopen van bouwwerken of weggeven/vernietigen van spullen uit je eigen kingdom is niet toegestaan.

Artikel 4. Je mag alleen bij de grens van een ander kingdom bouwen of slopen (niet overdreven veel) tijdens een gevecht, mits je dit na het gevecht zelf weghaalt. Buiten gevechten is het alleen toegestaan om bouwwerken te slopen buiten de grens van een ander kingdom (bijvoorbeeld een huisje).

Artikel 5. Sloop niet onnodig de map buiten je eigen kingdom.

Artikel 6. Mensen zonder armor mogen niet deelnemen aan een bordergevecht om spamkill te voorkomen.

> ALTS

Artikel 7. Interacties tussen je alt-accounts en tussen de kingdoms van je alt-account in welke vorm dan ook is niet toegestaan.
➨ Voorbeelden:
– Online komen met je alt als er keys worden gedropt, en deze aan je andere account geven.
– Items aan je alt geven.
– Vechten met het kingdom van je alt.
– Traden met het kingdom van je alt.

Artikel 8. Het is niet toegestaan om op het account van iemand anders te spelen of je voor te doen als iemand anders.

Sectie 3. Kingdoms.

> KINGDOM STARTEN

Artikel 1. Om een kingdom te starten heb je een groepje van minimaal 5 spelers nodig (dus jijzelf en 4 anderen).

Artikel 2. Bij het aanvragen van een kingdom moeten er tussen jouw gekozen provincie en andere geclaimde provincies 2 provincies zitten die neutraal zijn.

> ALGEMEEN

Artikel 3. Elk kingdom start met een beginnersprotectie. In deze tijd mag zij niet de oorlog verklaard worden. Zij mag zelf wel de oorlog verklaren, maar dan vervalt de beginnersprotectie. De beginnersprotectie vervalt ook 7 dagen na de aanmaak van het kingdom.

Artikel 4. Volg de regels van je eigen kingdom op. Een leider mag je altijd kicken.

Artikel 5. Als leider zijnde mag je niet je kingdom leaven zonder dit bij de staff te melden.

Artikel 6. Je mag je eigen kingdom-leden wel killen voor de grap, roleplay of andere dingen, maar niet spawnkillen of te vaak killen.

Artikel 7. Je mag geen spullen weggeven of ruilen zonder toestemming van de leider.

Artikel 8. Als een kingdom langer dan een week inactief is (langer als je een goede reden hebt of een groot kingdom hebt) kan het zijn dat je kingdom wordt weggehaald op grond van inactiviteit. We zullen eerst een bericht doen naar het kingdom tenzij het kingdom maar een paar keer online is gekomen. Als je op vakantie bent of lange tijd weg kan je dit melden door een ticket aan te maken. Je kingdom wordt dan niet weggehaald.

Artikel 9. De provincies van je kingdom mogen niet in ‘slangenvorm’, bijvoorbeeld een kingdom van 10 provincies horizontaal naast elkaar. Zorg voor realistische grenzen.

Artikel 10. Het is niet toegestaan om andere kingdoms expres in te sluiten door provincies om hun heen te claimen. Provincies claimen tegen een ander kingdom aan of dichtbij een ander kingdom is natuurlijk wel toegestaan, zolang je hier een ander kingdom maar niet mee insluit.

> SMOKKEL

Artikel 11. Je mag geen spullen meenemen naar andere kingdoms en dus ook geen eigen spullen. Je moet een lege inventory hebben als je joint en leaved.
➨ Voorbeelden:
– Spullen doneren aan of ruilen met een ander kingdom en daarna dat kingdom joinen.
– Een nepgevecht houden waarin je doodgaat, en daarna dat kingdom joinen.
– Spullen ergens droppen, een nieuw kingdom joinen, en daarna weer oppakken.
– Spullen ergens verstoppen, een nieuw kingdom joinen, en daarna weer pakken.
– Spullen ontvangen van iemand uit je oude kingdom binnen een termijn van een paar weken.
– Spullen ruilen met je oude kingdom zonder goedkeuring van staff binnen een termijn van een paar weken.

Artikel 12. Je mag een kingdom wel joinen nadat jouw spullen onbewust bij het nieuwe kingdom zijn beland, mits deze spullen teruggaan naar je eigen kingdom. Dit geldt voor alle spullen binnen een termijn van een paar weken, neem dit dus ruim.
➨ Voorbeelden:
– Spullen geruild met een ander kingdom, en 2 dagen later dat kingdom joinen. De spullen moeten eerst worden teruggegeven aan het oude kingdom.
– Gevochten met een ander kingdom en verloren waardoor spullen kwijtgeraakt, en 9 dagen later dat kingdom joinen. De spullen moeten eerst worden teruggegeven aan het oude kingdom.

Sectie 4. PvP & Wars.

5 > PVP ALGEMEEN

Artikel 1.1. Het is niet toegestaan om uit te loggen als je achterna wordt gezeten. Hiervoor moet iemand binnen 50 blokjes van jou zijn die achter jou aanzit. Je mag pas uitloggen als je op een veilige plek bent (/spawn etc., of buiten 50 blokjes afstand). Toch uitloggen resulteert in een /kill.

Artikel 1.2. Het is niet toegestaan om uit te loggen in een border van een ander kingdom, tenzij het kingdom waarin je uitlogt officieel ally is met jouw eigen kingdom of expliciet toestemming heeft gegeven.

Artikel 1.3. Het is niet toegestaan om uit te loggen in een border van Tribudraca, aangegeven met oranje regions in het midden van de map.

Artikel 1.4. In je eigen region ben je in principe veilig, tenzij jij zelf het gevecht start. In combat kan je wel vechten binnen je eigen region en dus ook gekilled worden. Een uitzondering op deze regel geldt van vrijdag 18:00 tot zondag 22:00. In deze tijd ben je alleen veilig in main regions en safe regions, in overige extra regions staat PvP aan. Op het in-game scoreboard wordt aangegeven of de region waar je op dat moment in staat safe of unsafe is.

Artikel 1.5. Het is niet toegestaan om mensen via loopholes zoals TnT kanonnen, TnT minecarts of stromende lava te killen in hun eigen border vanuit buiten die border.

> VOORFASE (WARS ALGEMEEN)

Artikel 2.1. Er moet per war een bepaalde hoeveel dagen zitten tussen de aanvraag en de oorlog zelf.
➨ Voorbeeld:
– Battlefield & Take-It-All (2 dagen / 48 uur)
– Siege (2 dagen / 48 uur)

Artikel 2.2. De staff zal hoofd-emoji’s als reactie plaatsen bij een war-aanvraag om aan te geven dat ze erbij kunnen zijn. Als er te weinig staff aanwezig kan zijn gaat de war niet door.

Artikel 2.3. Er moet minimaal 4 dagen tussen oorlogen van hetzelfde kingdom zitten.
➨ Voorbeeld:
– Pietje (Kingdom) valt Jantje (Earldom) aan, de war vindt plaats op 08-02-2023. De volgende oorlog tussen Pietje en Jantje mag pas op 13-02-2023 plaatsvinden, omdat er 4 dagen (09, 10, 11 en 12) tussen moeten zitten.

Artikel 2.4. Zorg ervoor dat je als leider zijnde minimaal 1 uur van tevoren een ticket aanmaakt en daar de strijdende spelers (ook allies) opgeeft.

Artikel 2.5. Het verdedigende team kiest de aanvalstijd. Minimaal 30 min en maximaal 60 min. Deze dient van tevoren door te worden gegeven in het ticket samen met de strijdende spelers.

Artikel 2.6. Om mee te mogen doen aan een oorlog moet je minimaal 3 dagen van tevoren in het kingdom zitten. Dit geldt ook voor allies.

Artikel 2.7. Het is niet toegestaan om binnen 60 minuten voor de oorlog te vechten met de strijdende partijen, tenzij ze dit zelf uitlokken of goed vinden.

Artikel 2.8. Je moet minimaal 24 uur op de server hebben gespeeld om mee te mogen doen aan een oorlog. Voor Tribe en County is dit 12 uur.

Artikel 2.9. Een kingdom mag maximaal 2 oorlogen per 7 dagen als aanvallende partij hebben (dus maximaal 2 oorlogen per week een ander kingdom aanvallen).

Artikel 2.10. Je mag aan maximaal 1 oorlog per dag meedoen als aanvallende partij.

Artikel 2.11. Je mag alleen kingdoms aanvallen die een hoger Government level, gelijk Government level of maximaal 2 Government levels lager zijn dan je eigen kingdom. Als je een kingdom aanvalt dat een lager Government level heeft mag je minder mensen meenemen. Bij een verschil van 1 Government level mag het lagere Government level 10% meer mensen meenemen. Bij een verschil van 2 Government levels mag het lagere Government level 25% meer mensen meenemen. Dit geldt alleen als het lagere Government level de verdediger is.
➨ Voorbeeld:
– Pietje (Kingdom) valt Jantje (Kingdom) aan. Dit is toegestaan, want het Government level van beide kingdoms is gelijk. Beide kingdoms mogen evenveel mensen meenemen.
– Pietje (Barony) valt Jantje (County) aan. Dit is toegestaan, want het Government level van Jantje is 1 lager. Jantje mag 10% meer mensen meenemen (afgerond naar boven).
– Pietje (Barony) valt Jantje (Tribe) aan. Dit is toegestaan, want het Government level van Jantje is 2 lager. Jantje mag 25% meer mensen meenemen (afgerond naar boven).
– Pietje (Empire) valt Jantje (Earldom) aan. Dit is niet toegestaan, want het Government level van Jantje is meer dan 2 lager.
– Pietje (Tribe) valt Jantje (Empire) aan. Dit is toegestaan, want het Government level van Pietje is 2 lager, maar Pietje valt aan. Beide kingdoms mogen evenveel mensen meenemen omdat het Government level de aanvaller is.

> TIJDENS (WARS ALGEMEEN)

Artikel 3.1. Particles en homes zijn niet toegestaan tijdens oorlogen.

Artikel 3.2. Alts zijn niet toegestaan bij wars. Je mag wel in andere kingdoms spelen, maar niet aan andere wars deelnemen.

Artikel 3.3. Je mag maximaal 1 paard en 2 honden per persoon tijdens de war gebruiken.

Artikel 3.4. Fly tijdens een oorlog is altijd /kill, ongeacht of het per ongeluk gaat. Je bent verantwoordelijk het zelf uit te schakelen.

Artikel 3.5. Geen vergaand toxic gedrag tijdens of na oorlogen. Geen discussies over de inhoud. Dit kan privé met de staff op Discord, en niet in de chat. Toxic gedrag creëert geen leuke sfeer. Kritiek op oorlogen kunnen we veel mee, maar niet tijdens of na een oorlog, doe dit privé of in een ticket.

> NAFASE (WARS ALGEMEEN)

Artikel 4.1. Als je bent aangevallen krijg je 5 dagen protectie tegen wars. Als je een ander kingdom hebt aangevallen krijg je 1 dag protectie.

Artikel 4.2. Als je toxic bent voor, tijdens of direct na een oorlog krijg je een rode kaart. Je mag dan niet meedoen aan de volgende oorlog van je kingdom. Tevens mag je ook niet meedoen aan de oorlog van een ally totdat je eigen kingdom een oorlog zonder jou heeft gevochten.

> ALLIES (WARS ALGEMEEN)

Artikel 5.1. Alleen allianties die gesloten zijn vóór het verklaren van een oorlog mogen meedoen in een oorlog.

Artikel 5.2. Het aantal personen dat je als ally mag meenemen naar een oorlog is voor: Tribe 2, County 4, Barony 6, Earldom 9, Dukedom 12, Kingdom 15 en Empire 18.

Artikel 5.3. In een oorlog tussen kingdoms met verschillende Government levels mag alleen het kingdom met het lagere Government level allies meenemen. Als het kingdom met het lagere Government level de aanvaller is mag het kingdom met het hogere Government level ook allies meenemen.
➨ Voorbeeld:
– Pietje (Kingdom) valt Jantje (Dukedom) aan. Alleen het kingdom met het lagere Government level mag allies meenemen.
– Pietje (Kingdom) valt Jantje (Empire) aan. Beide kingdoms mogen allies meenemen omdat het kingdom met het lagere Government level de aanvaller is.

Artikel 5.4. Minimaal de helft van de deelnemers van de war moet uit je eigen kingdom komen. Maximaal de helft mag dus uit allies bestaan.

> REWARDS & STRAFFEN (WARS ALGEMEEN)

Artikel 6.1. Rewards voor oorlogen worden uitgegeven op grond van creativiteit, moeite, setjes, aantal spelers, op tijd doorgeven van spelers in ticket en het aantal kills. De rewards kunnen Battle Keys, War Keys of normale Keys zijn.

Artikel 6.2. Geef je niet op tijd (1 uur van tevoren) de spelers door die meedoen aan de oorlog in een ticket? Dan krijg je aftrek in rewards.

Artikel 6.3. Komen beide partijen met minimaal 5 man én full diamond armor? Dan telt voor beide partijen de war serieus en krijgen beide partijen oorlog rewards (battle keys en war keys).

Artikel 6.4. Komt 1 van de partijen met minimaal 5 man én full diamond armor en komt de andere partij niet opdagen, met iron armor of minder dan 5 man? Dan telt de oorlog voor beide partijen niet serieus, krijgt alleen de partij met 5 man en diamond armor lichte rewards (geen battle keys en war keys) en krijgt de verliezende partij een straf.

Artikel 6.5. Heb jij als kingdom 3 keer klaargestaan met minimaal 5 man én full diamond armor maar telde de oorlog door de andere partij als niet serieus? Dan tellen de 3 onserieuze oorlogen bij elkaar als 1 serieuze oorlog voor de Upgrades. Deze regel gaat niet op als de oorlog is verklaard op een overduidelijk inactief kingdom.

Artikel 6.6. Ben je toxic tijdens of na de oorlog? Dan krijg je aftrek in rewards en een rode kaart.

Artikel 6.7. Wanneer een kingdom niet, of niet serieus op komt dagen bij een war verliest dit kingdom Points. Het aantal kingdom punten dat wordt afgenomen hangt af van het Government level. Als een kingdom op de dag van de war niet kan, en duidelijk in een ticket met de tegenstander laat zien moeite te stoppen in het verplaatsen van de war, door genoeg alternatieve data te geven, worden er geen punten af genomen.
➨ Aantal afgenomen Points per Government level:
– Tribe (10)
– County (20)
– Barony (35)
– Earldom (50)
– Dukedom (65)
– Kingdom (80)
– Empire (100)

> BATTLEFIELD

Artikel 7.1. Je mag alleen oorlogsspullen (eten, armor, zwaard, boog, shield, axe, totem, water, lava) meenemen. Geen blokken, andere tools, entities etc.

Artikel 7.2. De aanvaller mag niet meer mensen meenemen dan de verdediger.
➨ Voorbeeld:
– Pietje valt Jantje aan. Jantje neemt 5 mensen mee, dan mag Pietje ook maximaal 5 mensen meenemen.

Artikel 7.3. In bepaalde gevallen geldt een uitzondering voor artikel 7.2.
➨ Voorbeeld:
– Als je een Tribe of County aanvalt mag je als aanvaller altijd 2 mensen meenemen, ongeacht met hoeveel de verdediging komt.
– Als je een Barony aanvaltmag je als aanvaller altijd 3 mensen meenemen, ongeacht met hoeveel de verdediging komt.
– Als je een Earldom aanvalt mag je als aanvaller altijd 4 mensen meenemen, ongeacht met hoeveel de verdediging komt.

– Als je een Dukedom aanvalt mag je als aanvaller altijd 5 mensen meenemen, ongeacht met hoeveel de verdediging komt.
– Als je een Kingdom aanvalt mag je als aanvaller altijd 7 mensen meenemen, ongeacht met hoeveel de verdediging komt.

– Als je een Empire aanvalt mag je als aanvaller altijd 9 mensen meenemen, ongeacht met hoeveel de verdediging komt.

Artikel 7.4. Je mag niet onder de muur proberen door te breken of skybases maken.

Artikel 7.5. Je mag niet onder de grond de oorlog uitzitten.

> SIEGE

Artikel 8.1. Het verdedigende team kiest de plek van de oorlog. Ze mogen dus een plek in één van hun eigen provincies uitkiezen.

Artikel 8.2. De staff moet de verdedigingsplek goedkeuren van tevoren. Om een fort zeker goedgekeurd te laten worden vraag je dit minimaal 1 dag van tevoren aan in een ticket. Admin+ zal het fort dan checken. Zorg ervoor dat je een fort hebt dat niet toxic is en geen grenzen opzoekt. Het moet wel kingdom blijven en geen faction oorlog.

Artikel 8.3. Traps zijn toegestaan, deze moeten wel van tevoren gekeurd worden door de staff.

Artikel 8.4. Er moet altijd een gat van ongeveer 3×3 aanwezig zijn zodat de aanvallers bij de verdedigers kunnen komen. Het is toegestaan meerdere ingangen te maken, maar het moet duidelijk zijn voor de aanvaller welke ingang 3×3 groot is en naar de verdedigers leidt.

Artikel 8.5. De aanvallende partij mag ongehinderd naar de verdedigende partij reizen.

Artikel 8.6. Beacons mogen maximaal strength 1 hebben en beschikbaar zijn voor beide partijen.

Artikel 8.7. Je mag geen slabs of andere blokken gebruiken in forten om het plaatsen van scaffolding te voorkomen.

Artikel 8.8. Het is toegestaan om over muren heen te bouwen met scaffolding. Verder mag er water worden gebruikt om jezelf te blussen en lava om anderen te killen. Cobblestone mag gebruikt worden om muurtjes te bouwen ter bescherming tegen pijlen maar niet om over muren heen te gaan. Water en lava mag je alleen gebruiken om jezelf te blussen en anderen in lava te zetten, niet om over muren heen te komen.

Artikel 8.9. Bij een gelijkspel wint de verdediger de oorlog.

Artikel 8.10. Je mag als aanvallende partij maximaal 50% meer mensen meenemen dan de verdedigende partij. (afgerond naar boven vanaf halve aantallen). dus 7 verdedigers betekent maximaal 10,5 aanvallers = 11 aanvallers)
➨ Voorbeeld:
– Pietje valt Jantje aan. Jantje neemt 6 mensen mee, dan mag Pietje 9 mensen meenemen.
– Pietje valt Jantje aan. Jantje neemt 7 mensen mee, dan mag Pietje 11 mensen (want 10,5 wordt afgerond naar 11) meenemen.

Artikel 8.11. In bepaalde gevallen geldt een uitzondering voor artikel 8.10.
➨ Voorbeeld:
– Als je een Tribe of County aanvalt mag je als aanvaller altijd 3 mensen meenemen, ongeacht met hoeveel de verdediging komt.
– Als je een Barony aanvaltmag je als aanvaller altijd 5 mensen meenemen, ongeacht met hoeveel de verdediging komt.
– Als je een Earldom aanvalt mag je als aanvaller altijd 7 mensen meenemen, ongeacht met hoeveel de verdediging komt.

– Als je een Dukedom aanvalt mag je als aanvaller altijd 9 mensen meenemen, ongeacht met hoeveel de verdediging komt.
– Als je een Kingdom aanvalt mag je als aanvaller altijd 12 mensen meenemen, ongeacht met hoeveel de verdediging komt.

– Als je een Empire aanvalt mag je als aanvaller altijd 15 mensen meenemen, ongeacht met hoeveel de verdediging komt.

> TAKE-IT-ALL

Artikel 9.1. Zelfde regels als voor veldslag-oorlog.

Artikel 9.2. Beide partijen leggen van tevoren dezelfde items in en spreken dit af in een ticket.

Artikel 9.3. De winnaar krijgt alle ingelegde items.

Sectie 5. Shop.

> FLY

Artikel 1. Fly mag je alleen binnen de border van je eigen kingdom gebruiken en ook alleen maar voor bouw-doeleinden, dus niet voor PvP doeleinden. Als je je hier niet aan houdt kan je fly afgepakt worden. Je mag dus ook geen fly gebruiken om naar fights te vliegen en niet op je grens of onveilige regions vliegen als er iemand dichtbij is.

> HOMES

Artikel 2. Homes mag je alleen binnen de borders van je eigen kingdom en van allies gebruiken voor PvP-doeleinden. Voor algemene doeleinden zoals minen of exploren mogen ze overal gebruikt worden.

Artikel 3. Je mag geen homes in de Nether hebben.

Sectie 6. The Nether.

> LOCATIE

Artikel 1. Het is niet toegestaan om op het dak van de Nether te gaan.

> FARMS

Artikel 2. Je mag geen pigman/ghast farms maken.

Sectie 7. Farms & Redstone.

> REDSTONE

Artikel 1. Farms met redstone mogen niet automatisch zijn. Dus geen redstone-loops. Ook 0 tick farms zijn niet toegestaan. Farms met redstone mogen alleen semi-automatisch zijn (dus met knopje). Maak een ticket aan wanneer je twijfelt over een bepaalde redstone machine.

Artikel 2. Observers zijn alleen toegestaan als ze aangezet kunnen worden met een knop (bijvoorbeeld fly-machine om kelp weg te halen). Zonder knop zijn ze automatisch en dus niet toegestaan.

> FARMS

Artikel 3. Geen AFK-farms in welke vorm dan ook.
➨ Voorbeelden:
– AFK-fishen
– Waterloop waardoor je blijft bewegen

Artikel 4. Geen mega-farms maken voor resources. Voor bepaalde resources gelden specifieke maxima. Bij het overtreden van deze maxima wordt de farm weggehaald en krijgt je kingdom een straf.
➨ Maxima van farms:
– Cactus (500)
– Lava dripstone (25)
– Kelp (250)
Bovenstaande maxima kunnen worden geupgrade naar 1000 cacti, 50 lava en 500 kelp door Features in de Technology Tree aan te schaffen.

Artikel 5. Bij overtreding van deze regels wordt de farm weggehaald en verlies je dus alle spullen en tijd.

> OVERIG

Artikel 6. Beperk het gebruik van item frames. Je mag er een aantal gebruiken in je kingdom, maar niet bijvoorbeeld op elke chest. Item frames worden gezien als entities en kunnen veel lagg opleveren. Bij overmatig gebruik worden ze verwijderd door Admin+.

Sectie 8. Discord.

> GEDRAG

Artikel 1. Alle regels (met name de gedragsregels uit Sectie 1) gelden ook op Discord.

> ADD-ONS

Artikel 2. Alleen vanilla Discord is toegestaan, dus geen Discord clients of add-ons zoals BetterDiscord. Uitzonderingen kun je in tickets aanvragen.